profil linków
Marketing

Marketing internetowy

Internet jest stosunkowo młodym środkiem masowego przekazu, mimo, że w powszechnym użytku jest już od co najmniej dobrych kilkunastu lat. Jest to wyjątkowe medium, ponieważ pozwala na interakcję z odbiorcami w zdecydowanie bardziej aktywny sposób niż prasa, radio, czy telewizja. Z tego względu jest to doskonałe narzędzie marketingowców i osób odpowiedzialnych za reklamę.

Reklamy w internecie są można by powiedzieć wyjątkowe. Dzięki możliwościom, które on daje, mogą być one spersonalizowane pod konkretnego użytkownika. Oznacza to, że przeglądając jakąś witrynę o określonej tematyce, wkrótce na różnych portalach możemy zauważyć reklamy w tym właśnie temacie. Daje to spore możliwości wyboru odpowiedniej grupy odbiorców dla konkretnych produktów.

Ale marketing internetowy to przede wszystkim część skoordynowanych działań na wszystkich płaszczyznach medialnych. Widoczne jest to każdego dnia, gdy na przykład w różnych środkach przekazu mamy do czynienia z promocją tych samych usług lub produktów.

Działaniami promocyjnymi w internecie zajmuje się agencja reklamowa zatrudniająca doświadczonych i doskonale przysposobionych do działań promocyjnych specjalistów. Marketingiem w sieci nie mogą zajmować się laicy lub osoby nie doświadczone. Jest tak dlatego, ponieważ zwiększony poziom interakcji z odbiorcami powoduje, że reklama musi być przygotowana w sposób przemyślany i umiejętny, taki, który nie będzie irytował, a jednocześnie zostanie zauważony i zapamiętany, oczywiście pozytywnie. Jest to trudne zadanie z tego względu, że zazwyczaj reklamy przyjmujemy w sposób negatywny oraz nie wierzymy w zawarty w nich przekaz. Po prostu bronimy się przed tym co próbuje się nam narzucić.

Jednak istnieją skuteczne metody działań marketingowych w internecie i za ich pomocą można wypromować wszelkie produkty i usługi. Jeżeli sami nie mamy o tym większego pojęcie warto zlecić to odpowiedniej agencji reklamowej (polecam z Krakowa).